7 nawyków które musiałam wyrobić, aby w końcu schudnąć

Podjęłaś decyzję, że czas zrzucić kilka kilogramów i zadbać o swoje zdrowie i sylwetkę. Zastanawiasz się jednak jak się do tego zabrać, co zmienić, od czego zacząć? Warto przede wszystkim wiedzieć, że odchudzanie wiąże się ze zmianą nawyków, zarówno żywieniowych jak i tych związanych ze stylem życia. Jakie to nawyki? Poznaj 7 nawyków, które ja musiałam wyrobić, aby w końcu schudnąć.

Regularne jedzenie posiłków

Brak śniadań, jedzenie pierwszego posiłku dopiero po południu albo omijanie posiłków skutkuje rozdrażnieniem, spadkiem energii i pojawieniem się wilczego głodu. Nierzadko zaspokajamy go wysokokalorycznym jedzeniem w późnych godzinach wieczornych. Takie zachowanie prowadzi nie tylko do tycia, ale też do fatalnego samopoczucia.  Rozwiązaniem jest planowanie posiłków, przygotowywanie z wyprzedzeniem i zabieranie ich ze sobą. U jednych sprawdzi się system 3 posiłków u innych 5, ważne jednak, aby były one regularne. Dobrym pomysłem jest zabieranie ze sobą wcześniej przygotowanych posiłków do pracy lub szkoły.  

Picie odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia

Odpowiednie nawodnienie jest niezwykle ważne. Wpływa nie tylko na naszą sylwetkę, ale również na samopoczucie. Co ważne kawa albo gazowane napoje nie nawodnią nas w ten sam sposób co woda. Dlatego tak ważne jest, aby wypracować nawyk picia wody. Pomocne jest zainstalowanie aplikacji na telefon, która przypomina o piciu wody albo zabieranie ze sobą butelki z wodą zawsze, gdy wychodzimy z domu.

Regularny ruch

Nie chodzi tu tylko o treningi (które oczywiście są niesamowicie ważne), ale przede wszystkim o aktywność poza treningową. Zaleganie cały dzień na kanapie czy siedzenie przed komputerem nie służy ani naszej sylwetce ani kręgosłupowi.  Dobrym rozwiązaniem na zwiększenie aktywności w ciągu dnia jest np. zamiana samochodu na rower. Jeśli z powodu pracy czekają Cię długie godziny przy komputerze koniecznie zaplanuj aktywność przed lub po pracy oraz regularnie rób krótkie przerwy, żeby rozprostować kości.

Kupowanie odpowiednich produktów

Podstawowa zasada, której warto się trzymać: nigdy nie chodź na zakupy głodna. To powoduje, że łatwiej ulec pokusom i kupić pyszne, ale niekoniecznie wartościowe, nadprogramowe produkty. Tutaj dobrze sprawdzi się też gotowa lista zakupów. Dzięki temu kupisz tylko to, co niezbędne. Nie dość, że zyskuje sylwetka to jeszcze portfel.

Unikanie ukrytych kalorii

Często takie na pozór niewinne, ukryte w różnych przekąskach albo napojach kalorie mogą bardzo utrudniać odchudzanie. Dlatego skończ z podjadaniem między posiłkami, unikaj próbowania potraw podczas gotowania (a jeśli musisz to zrobić to naprawdę wystarczy odrobina, żeby poczuć smak) i zwróć uwagę na to co pijesz. Jednak kawa latte z cukrem lub smakowym syropem może mieć nawet 350 kcal! To tyle co porządna kanapka.

Wyeliminowanie „gotowców”

Słodka bułka lub płatki śniadaniowe z mlekiem, batonik na przekąskę do kawy, na obiad mrożona pizza, albo kebab jedzony na mieście… Tego typu gotowe posiłki odbiją się nie tylko na sylwetce. Wpłyną również na nasze zdrowie, samopoczucie i wygląd. Czy wiedziałaś, że taka dieta bardzo pogarsza stan skóry? Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest samodzielne przygotowanie pełnowartościowych posiłków, z dobrej jakości produktów. Będzie zdrowiej, smaczniej i taniej.

Zmiana myślenia

Warto pamiętać, że jedzenie nie jest odskocznią od problemów, sposobem nagradzania się i poprawiaczem nastroju. Oczywiście nie ma nic złego w tym, aby po ciężkim dniu przygotować sobie pyszny posiłek, celebrować urodziny czy rocznicę w restauracji albo od czasu do czasu zjeść ulubione lody. Jednak nawet najpyszniejsze jedzenie na świecie nie sprawi, że pozbędziemy się wszystkich naszych problemów. Jeśli zauważyłaś, że często zdarza Ci się jeść pod wpływem emocji koniecznie zacznij nad tym pracować. W razie potrzeby nie wstydź się poprosić o pomoc.

Gwarantuję, ze jeśli wypracujesz sobie te nawyki odchudzanie będzie duże prostsze i skuteczne.

Jeśli chcesz poznać moją historię, dowiedzieć się co ja zrobiłam, żeby schudnąć zapisz się na mój webinar, który odbędzie się już w najbliższą niedzielę.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Cześć! Mam na imię Oliwia, a w sieci jestem znana jako Siwa.
Moja historia zaczęła się kilka lat temu od wypadku, w wyniku którego przeszłam operację kolana. Spędziłam kilka długich miesięcy, leżąc samotnie w łóżku. Gdy w końcu nadszedł czas rehabilitacji, chciałam nadrobić stracony czas i zapomnieć o trudnych chwilach. Wpadłam w wir imprezowania. Moja dieta opierała się na fast foodach, pączkach, piwie i papierosach. Byłam bardzo młoda, brakowało mi wiary w siebie i celu w życiu. Nie miałam pasji i zainteresowań. Przerażała mnie wizja siebie za 5 lat, pogubiłam się. Co więcej, pewnego dnia z ust bliskiej mi osoby usłyszałam, że się „rozlewam”. Tego dnia spojrzałam w lustro i pomyślałam, że chciałabym w swoim życiu coś zmienić, mieć cele, marzenia, pasje oraz zgrabną i wysportowaną sylwetkę. Postanowiłam zadbać o swój wygląd i stać się pełną energii dziewczyną. Chciałam wydobyć z siebie to, co najlepsze.

Podjęłam decyzję o zmianie i postanowiłam, że zacznę od razu, jeszcze dziś…

Metamorfozy moich klientów

Opinie

Najnowsze wpisy na blogu

Blog

Przestań robić brzuszki!

Mnóstwo dziewczyn marzy o płaskim, umięśnionym brzuchu. Wiele z nich, aby osiągnąć swój cel zaczyna robić brzuszki. Nic dziwnego. Brzuszki to mega popularne ćwiczenie, wiele z nas uczyło się go jeszcze na WF-ie w szkole. Niestety wcale nie są dla nas dobre i nie pomagają w osiągnięciu płaskiego brzucha, więc przestań je robić. Dlaczego? Zaraz dokładniej omówię 3 powody, dlaczego powinnaś przestać robić brzuszki.

Czytaj więcej »
Blog

7 łatwych i skutecznych sposobów na pozbycie się brzuszka

Zastanawiasz się co zrobić, żeby pozbyć się zalegającego na Twoim brzuchu tłuszczyku? Stosowałaś już niejedną dietę, ale nigdy nie udało Ci się osiągnąć takiej sylwetki o jakiej marzyłaś, wygląd Twojego brzucha nadal pozostawię wiele do życzenia? Możesz to zmienić! Poznaj 7 skutecznych sposobów na pozbycie się brzuszka.

Czytaj więcej »